VIZE
Spoluvytvářet prostředí, kde systém i společnost přijímají, podporují a oceňují nadané děti i dospělé, protože to prospívá všem.
MOTTO
Podpora nadaných prospěje všem
Naše mise
Zavádíme systémovou podporu nadání do škol
Propojujeme experty a měníme školství zevnitř
Kultivujeme prostředí pro nadané
Boříme mýty a otevíráme diskuzi
Stavíme na spolupráci a respektu
Kultivujeme prostředí pro nadané
Propojení:
Zdůrazňuje, že úspěch a rozvoj vznikají díky spolupráci a vzájemnému napojení lidí, znalostí a zkušeností.
Impuls ke změně:
Synapse představuje moment přenosu energie, který spouští nové myšlenky, inovace a rozvoj.
Učení a růst:
Symbolizuje neustálý proces učení, adaptace a osobního i společenského rozvoje.
Síť a systém:
Vyjadřuje komplexní a zároveň funkční systém, kde každý prvek má význam a přispívá k celku.
Citlivost a flexibilita:
Synapse je také místem citlivosti a rychlé reakce, což reflektuje schopnost organizace či projektu pružně reagovat na potřeby a změny.
Podpora škol:
Stejně jako synapse umožňuje propojení a předávání impulsů v mozku, náš projekt a naše organizace podporuje školy, které se systematicky věnují rozvoji nadaných žáků a vytváří prostředí, kde nadání může být přijímáno a rozvíjeno jako přínos pro všechny. Tímto symbolem tedy projekt nebo organizace ukazuje, že naše činnost je založena na propojení, sdílení, dynamice a podpoře škol, které rozvíjejí potenciál nadaných žáků pro dobro celé společnosti.
Kdo je kdo
Josef Roušar
předseda spolku
člen výboru spolku
vedoucí organizace a projektů
finanční manažer
mentor škol - konzultant vyvážené inkluze
lektor
Markéta Palečková
členka výboru spolku
koordinátorka lektorů
organizátorka výcviků mentorů
vedoucí HR
administrativa
mentorka škol - konzultantka vyvážené inkluze
lektorka
Kateřina Netolická
členka výboru spolku
advokační pracovnice
organizátorka kurzů pro ŠKPN
vedoucí PR
administrativa
Eva Kloudová
členka výboru spolku
členka odborného týmu
mentorka škol - konzultantka vyvážené inkluze
lektorka
Jana Přibylová
členka výboru spolku
členka odborného týmu
mentorka škol - konzultantka vyvážené inkluze
lektorka
koordinátorka mentorů
členka odborného týmu
mentorka škol - konzultantka vyvážené inkluze
lektorka
Petra Marinová
členka odborného týmu
členka týmu pro výzkumy
mentorka škol - konzultantka vyvážené inkluze
lektorka
koordinátorka a členka odborného týmu
mentorka škol - konzultantka vyvážené inkluze
lektorka
Marie Kašparová
koordinátor mentorů
mentor škol - konzultant vyvážené inkluze
člen odborného týmu
AFREŠ v médiích
8. 4. 2025
Rozpoznávat nadané by bylo nejlepší už ve škole, shodli se účastníci kulatého stolu. Na co to naráží a jaká opatření tomu mohou pomoci?
Celý článek ZDE
27. 3. 2025
Umíme identifikovat a podpořit nadané žáky a žákyně v našich školách?
Celý článek ZDE
6. 3. 2025
Víkend o nadaných dětech – Školení pro lektory
Celý článek ZDE
12. 1. 2025
„Gratulujeme, máte nadané dítě! Ve škole to nebude mít snadné,“ řekli matce u zápisu. Dnes ví, že měli pravdu
Celý článek ZDE
12. 1. 2025
Je mu 10, má IQ přes 150 a zkouší už pátou základku. Pro mnohé školy jsou nadané děti spíše problém
Celý článek ZDE
10. 12. 2024
Mimořádně nadaným dětem škodí neustálý stres a tlak na výkon, říká expertka Kateřina Emer
Celý článek ZDE
25. 10. 2023
Podpora nadaných neznamená drahé vybavení a spoustu práce navíc, říká koordinátor nadání
Celý článek ZDE
11. 10. 2023
Proč je podpora nadaných dětí přínosem i pro ty nenadané či nadané méně?
Celý článek ZDE
14. 5. 2023
Kateřina Emer: Když jde o mimořádné nadání, je mnohdy snazší lhát
Celý článek ZDE
10. 12. 2022
S Kateřinou Emer o (mimořádném) nadání a vyvážené inkluzi
Celý článek ZDE
24. 2. 2022
Školy se učí podporovat i nadané žáky! S pomocí „mentorů škol – konzultantů vyvážené inkluze“
Celý článek ZDE
6. 12. 2021
První pomoc chronicky traumatizovanému dítěti
Celý článek ZDE
28. 11. 2021
Model vyvážené inkluze škole pomohou vybrat mentoři z projektu Synapse
Celý článek ZDE
Naše historie
Náš příběh: Od vize k systémové změně
Celý projekt a nápad vzešel od Kateřiny Emer, která organizaci Asociace freelancerů ve školství, z.s. založila a byla její první předsedkyní až do dubna 2023. Asociace vznikla 12. ledna 2021 s jednoduchou, ale jasnou vizí: být aktivním a dynamickým partnerem, který napomáhá optimálnímu rozvoji škol a přispívá k tomu, aby se vzdělávání stalo bezpečným a podporujícím místem pro každého žáka. Od samého začátku jsme se soustředili na zohlednění různorodých potřeb dětí, s důrazem na podporu mimořádně nadaných jedinců.
Klíčovým se pro nás stalo propojení a sdílení zkušeností. Naše síť tvoří experti, psychologové, pedagogové a systémoví analytici, kteří svou práci pojali jako poslání – kultivovat prostředí pro nadání a bořit mýty, které jej obklopují.