Systém podpory nadání

Chcete, aby vaše škola byla připravená rozvíjet nadání všech žáků a poskytovala jim prostředí, kde se cítí přijati a podporováni? Systém podpory nadání vám pomůže najít cestu, která odpovídá právě vašim možnostem a potřebám.

Mentor škol

Staňte se součástí týmu, který mění školy zevnitř. Jako mentor škol budete podporovat vedení i pedagogy při nastavování prostředí, kde nadané děti mohou růst a rozkvétat – a tím prospívat celé škole.

Představujeme

Systém podpory nadání

Systém podpory
nadání ve škole

Každá škola si zaslouží prostředí, které respektuje jedinečnost žáků a podporuje rozvoj jejich potenciálu. Proto AFREŠ ve spolupráci se školami nastavuje Systém podpory nadání (SPN) – proces, který pomáhá vytvořit dlouhodobou a funkční strategii péče o nadané děti a zároveň podporuje celé pedagogické společenství.

Postup

Jak systém podpory nadání vzniká?

Tým vyškolených mentorů navštíví školu ve 3–4 cyklech a ve spolupráci s vedením, školním poradenským pracovištěm a pedagogy krok za krokem nastavuje plán podpory nadání.

01.

Dotazníky pro pedagogy a rodiče

02.

Rozhovory s týmem školy a vybranými žáky

03.

Mapování situace školy – 8 os, náslechy v hodinách

04.

Tým školy tvoří koncepci a akční plán změn

05.

Konzultace a reflexe plánu

Co škola získá?

Jasný plán, nástroje i podporu

Strategii

pro identifikaci a podporu nadaných žáků,

Nástroje

pro práci s celým pedagogickým sborem,

p

Podporu

při zapojení rodičů i širší komunity,

Plán kroků změny

přizpůsobený reálným možnostem školy.

Náš pohled

ze školy

Nastavený systém podpory nadání (SPN) není jednorázový dokument, ale živý systém, který umožňuje škole pružně reagovat na nové potřeby. Podpora nadaných prospívá všem – přináší inspiraci, inovace a harmonický rozvoj celé školy.

PŘEDSTAVUJEME

Mentor škol – konzultant vyvážené inkluze

Mentor škol - konzultant vyvážené inkluze

Za úspěchem každého nastaveného školního systému podpory nadání (SPN) stojí mentoři škol – konzultanti vyvážené inkluze, odborníci vyškolení AFREŠ, kteří provází školy procesem změny. Mentor není kontrolor, ale partner. Přináší nezávislý pohled zvenčí, podporu a know-how pro vedení školy i pedagogy.

Výcvik mentorů

Jak probíhá výcvik našich mentorů?

Každý mentor prochází výcvikem v rozsahu 44 hodin

01.

10 hodin online výuky

02.

24 hodin prezenčně

03.

10 hodin stáží přímo ve školách

Co mentora naučíme?

Výcvik zahrnuje

Psychologie a pedagogika

Účastníci se učí rozpoznávat projevy nadání u dětí, chápat jejich specifické vzdělávací i emoční potřeby a hledat cesty, jak je rozvíjet v každodenní výuce.

h

Školská legislativa

Kurz přináší přehled právních předpisů a možností, které školy mohou využít při podpoře nadaných, aby byla péče o žáky v souladu s rámcovými dokumenty i praxí inspekce.

Mentoring, koučování a procesní konzultanství

Budoucí mentoři získají dovednosti, jak efektivně vést rozhovory s pedagogy i vedením školy, poskytovat podporu bez hodnocení a facilitovat změnové procesy.

Systémové myšlení a principy vyvážené inkluze

Výcvik učí nahlížet školu jako celek, kde jsou propojeny různé role a vztahy, a hledat řešení, která prospívají nejen nadaným, ale i celé školní komunitě.

Staňte se mentorem

Pokud máte chuť pomáhat školám a přinášet do vzdělávání nový vítr, zapojte se do našeho výcviku. Společně tvoříme školství, které rozvíjí talenty, respektuje jedinečnost a podporuje duševní zdraví všech žáků i učitelů.